Reisdag en shopping

24 februari 2016 - Fort Lauderdale, Florida, Verenigde Staten

Fort Lauderdale, 24 februari 2016,

Goede avond volgers van ons reisverslag,

Zoals gewoonlijk is de eerste dag van de vakantie bij dit soort reizen een dag van hangen, zitten, wachten en moe worden van het niets doen.

We werden om 06.00 uur thuis door Ton van ons Ans opgehaald en naar Schiphol gebracht. Doordat we onderweg geen noemenswaardige vertraging hadden waren we veel te vroeg op Schiphol zodat we drie kwartier moesten wachten alvorens we in konden checken. Bij de vlucht naar Kopenhagen duurde het taxiën op Schiphol bijna net zo lang als de rest van de vlucht.

De eerste problemen met de esta van mij (Ad) hadden we in Kopenhagen, maar na enkele telefoontjes naar Amerika mocht ik toch mee op de vlucht naar Fort Lauderdale. Deze vertrok keurig op tijd en na een voorspoedige en rustige vlucht landden we met een voorsprong van 30 minuten in Fort Lauderdale. We waren bijna als eerste het vliegtuig uit en dus ook snel bij de emigratiedienst. Hier kregen we pas echt problemen met mijn esta. Het bleek dat bij de aanvraag er door mij een fout was gemaakt met het paspoortnummer (een O in plaats van een nul). Alles moest overnieuw en dat duurde door een slechte verbinding etc. ruim 2 uur. De ambtenaar van de emigratiedienst heeft uiteindelijk op zijn computer de aanvraag ingediend.

We waren door dit oponthoud uiteindelijk pas om 05.00 uur Nederlandse tijd in ons hotel.

We hebben vandaag niet uitgeslapen, maar zijn vanuit het hotel met de stadsbus naar een van de grootste outlet-malls van de USA gegaan. Om alles te kunnen zien heb je aan 1 dag niet genoeg.

We waren er al wel min of meer op voorbereid, zodat we voor de terugvlucht extra gewicht mee mogen nemen. We zullen de extra kilo’s nodig hebben.

Dit verslag zijn we nu om 21.00 uur aan het zwembad (het is hier 29 graden) aan het typen.

Groetjes van

Twee vakantiegangers uit Fort Lauderdale

1. Elly:
    25 februari 2016
    Wij hadden vorig jaar hetzelfde met de padpoorten van Wim en Frans. Snap niet dat ze dat op Schiphol al niet gezien hebben. Wij mochten zonder nieuwe aanvraag niet verder. Heb ik daar al stressend aan een balie van eennof andere maatschappij staan doen.‪ maar nu op naar het echte werk! Have fun
  2. Wil:
    25 februari 2016
    Eerste opstartproblemen hopelijk gaat het vervolg beter fijn reis gewenst groet m & w
  3. Marie-José en Peter:
    Het begin is gemaakt
    Wat een gedoe allemaal, nu hebben jullie alle vervelende avonturen achter de rug en kan het genieten beginnen
    Veel plezier, Peter en Marie-José
  4. Willy berkelmans:
    25 februari 2016
    dan heb je de tegenslag maar gehad.
    Vanaf nu heerlijk genieten shoppen luieren stappen bezichtigingen lezen terrassen etc etc.
    hier is het kei koud. jaloers op de warmte :-)
  5. Wilma:
    25 februari 2016
    Jeetje Joan. Dat zou jij toch moeten weten van die o of 0 maar dit terzijde. Je hebt alles geblokt van gemeente zaken. Heb je echt zoveel al gekocht.? Jij bent niet meer te redden. Fijn dat het zo,n heerlijk weer is dan kun je lekker vitamine D opdoen. Veel plezier warre, maar het is wel lang hoor!!!
  6. Ton en lenny:
    Hoi reizigers
    Zo, dat maakt wel dat de spanning er in blijft, maar als dit alles is voor de komende weken, valt het wel mee.
    Meteen de eerste dag shoppen wel ja, je hebt wel nog 34 dagen te gaan dus weet ik niet of je wel genoeg ruimte overhoudt om alles mee te nemen.
    geniet van het weer, hier af en toe zon en sneeuwbuitjes 6 gr.
    gr wij.