Te veel bezichtigingen op een dag

10 november 2012 - Monywa, Myanmar

Monywa, 10 november 2012

Goede avond lezers,

We hebben vandaag een erg druk programma afgewerkt. Na het ontbijt zijn we om 07.30 uur in de bus gestapt naar de Mahamuni Paya Pagode. Een van de belangrijkste pagodes van het land. We hebben hier een tijdje rondgewandeld, waarna we richting het Maha Ganayon Kyaung klooster, waar we getuigen waren van een soort van 1e communie. De kinderen gaan dan voor 2 dagen tot een week het klooster in om het Boeddhisme te leren. Ze waren allemaal op hun paasbest gekleed, wat mooie foto’s opleverde.

Hierna zijn we doorgereden richting Ava. Dit eilandje hebben we doorkruist met huifkarren, maar dan op z’n Birmees. Dit betekent met 2 man in een kar, met paardenmenner. We hebben op dit eiland diverse ruïnes bezocht alvorens weer de oversteek te maken met de veerpont naar het vasteland.

Na de lunch zijn we nog bij een tempelcomplex geweest waar de grootste staande Boeddha van Birma staat, die dan ook nog eens omringd wordt door enkele tienduizenden Boeddhabeelden. Hier hebben we nog wel wat rond kunnen lopen, maar het was al aardig donker aan het worden. We hadden hier jammer genoeg net iets te weinig tijd, maar je kunt op zo’n drukke dag nu eenmaal niet alles uitgebreid bezichtigen.

Al met al hebben we toch weer een erg leuke dag achter de rug.
Groeten van

Twee reizigers uit Monywa

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade