Weer een bijzondere dag

11 november 2012 - Mandalay, Myanmar

Mandalay, 11 november 2012

Goede avond lezers,

Zoals inmiddels gebruikelijk weer erg vroeg uit de veren, hoewel het vandaag toch wel een beetje te gortig was. Om 06.00 uur aan het ontbijt zitten is voor de meeste doorgewinterde reizigers toch ook net iets te veel van het goede. Maar door wederom een druk programma was het noodzakelijk dat we vroeg bij de eerste bestemming waren.

Het betrof hier de bezichtiging van de Po Win Daung grotten en de Schwebaheuvel. Om hier te komen moesten we eerst een klein half uurtje met de bus, daarna met de veerboot(Vergelijk hem met een half verrotte roeiboot) in een kwartiertje de rivier over, om daarna met enkele trucks nog ruim drie kwartier over bijna onbegaanbare wegen richting de grotten te gaan. Ze waren de moeite meer dan waard. Werkelijk schitterend met beelden en muurschilderingen die terug gaan tot de 12e eeuw.

Na de lunch hebben we de inmiddels gebruikelijke pagode bezocht alvorens naar de wereldberoemde brus van Mandalay, de U Bein’s brug. In mijn ogen een wankel geval van teakhout van 1200 meter lang die de twee oevers van het Taungthamanmeer verbind. Volgens velen is de zonsondergang bij deze brug de mooiste van Birma.

We zijn vanavond met het grootste gedeelte van de groep gaan eten bij een Chinees restaurant om de hoek van het hotel.

Zoals Dirk, een van onze reisgenoten vandaag tegen me zij; De bijzondere dagen beginnen zich aaneen te rijgen. Tot nu toe is het inderdaad een indrukwekkende vakantie.

Groeten van

Twee reizigers uit Mandalay