Aso-vulkaan

7 november 2010 - Beppu, Japan

Goede avond reisgenoten,
Ook vandaag weer een reisdag van nog geen 150 kilometer. We zijn om 08.15 vertrokken en hadden onze eerste stop aan de voet van de Aso vulkaan. Volgens de informatie ter plaatse de grootste nog werkende vulkaan op aarde. We hebben hier ca 2 uur de tijd gehad om hem te beklimmen, wat niet zo probleem was, omdat tegen een vergoeding van euro 6,-- je met een kabelbaan naar boven kon. Vandaag hadden we voor het eerst de weergoden niet mee, want het was boven op de rand van de vulkaan erg nevelig, zodat het zicht beperkt was. Toch hebben we een indrukwekkend landschap onder ons gezien, alleen voor de foto was het niet ideaal. We zijn lopend met de hele groep weer terug naar beneden gewandeld door een geweldig mooi gebied.

Hierna vervolgde we onze rit over de Yamanami-highway door de grote vulkaankrater richting Kurokawa. Hier bestond de mogelijkheid om van de ONZE (warmwaterbaden) gebruik te maken. Tevens werd hier de lunch gebruikt. We hebben uiteindelijk vrijwel allemaal van het heerlijke weer genoten en in de omgeving van de beroemde Japanse herfstkleuren genoten.

Onderweg richting onze eindbestemming van deze dag hebben we hierna nog enkele fotostops gemaakt., om uiteindelijk om ca 17.00 uur in Beppu aan te komen in ons zeer luxe hotel. Hier heeft ons Joan gebruik gemaakt van de mogelijkheid om van warmwaterbaden gebruik te maken. We zijn om 19.00 uur weer met de gebruikelijke 5 mensen gaan eten. We zijn uitgekomen bij een groot winkelcentrum waar wel 15 verschillende restaurants zaten. Hier weer kunnen genieten van de overheerlijke Japanse keuken. (voor mij kipfilet, hamburger mat saus, rouwkost en rijst.
Groeten van de twee uit Beppu