Wandelen door Tokyo

18 november 2010 - Tokyo, Japan

Goede avond reisgenoten,
Vandaag was een vrij te besteden dag in Tokyo, maar we konden als we wilden met Henk, de reisbegeleider, mee voor een stadswandeling langs de belangrijkste wijken van Tokyo. De volledige groep was om 08.30 precent bij de Starbucks bij het metrostation, wat op ca. 15 minuten lopen was van het hotel. Dit betekende dus toch weer vroeg uit de veren, want we moesten al wel ontbeten hebben.
We zijn met de metro naar het metrostation Shinjuku gegaan. Het drukste metrostation van Japan, en misschien wel van de wereld, met ca 2.000.000 passagiers per dag. Dit betekent per 8 dagen de volledige bevolking van Nederland.

Toen we boven de grond kwamen stonden we midden tussen de wolkenkrabbers van Tokyo en keken we onze ogen uit. We zijn naar het gemeentehuis van Tokyo gewandeld, waar we met de lift naar de 45e verdieping konden voor een geweldig uitzicht over de stad. Het was vandaag mooi weer met temperaturen tot 20 gr en helder, dus we hadden wat het uitzicht betreft erg veel geluk.

Hierna zijn we met de metro naar een ander deel van Tokyo gegaan, waar weer enkele leuke oude straatjes waren. Een totaal andere sfeer als tussen de wolkenkrabbers. Van hieruit hebben we een wandeling gemaakt naar een van de drukste pleinen van Tokyo, met aansluitend enkele zeer mooie winkelstraten. We hebben hier de lunch gebruikt in een Frans restaurantje. 2 Sandwiches met 1 glas bier koste euro 30,--. We zitten wat de prijzen betreft echt in de grote stad.

Na de lunch zijn we weer in de metro gestapt voor een rit naar het keizerlijk paleis. Het is niet toegankelijk voor het publiek, maar als je hier bent wil je het in elk geval van afstand gezien hebben.
Van hieruit zijn we doorgewandeld naar de wijk Ginza, het winkeldistrict van Tokyo. Tijdens de wandeling hier naar toe hebben we nog enkele zeer futuristische gebouwen kunnen bezoeken.
In het winkeldistrict aangekomen hebben we bij het gebouw van Sony wat gedronken in een Engelse pub (het was happy houre) door de happy houre was de prijs van een klein glaasje bier slechts euro 6,50 en een klein glaasje wijn eveneens euro 6,50. Het was intussen 16.00 uur geworden en tevens het eindpunt van de rondwandeling door de stad. Henk is met ons nog een cd gaan kopen met typisch Japanse muziek, waarna we met z`n tweeen nog wat door de wijk gewandeld hebben tot het donker was. De straten waren bijzonder mooi door de enorme reclame-uitingen op de gebouwen, welke in het donker mooi verlicht waren. Werkelijk geweldig. We hebben in deze wijk nog wat gegeten en zijn met de metro terug gegaan naar ons hotel.

Al met al weer een erg mooie, maar ook erg vermoeiende dag gehad.

Groetjes van de twee uit
Tokyo