Ragusa, Modica en Scicli

13 september 2018 - Ragusa, Italië

Ragusa, 13 september 2018,

Na het standaard vroege ontbijt, wat overigens wel elke dag erg uitgebreid is, hebben we onder begeleiding van een lokale Engelstalige gids door het oude centrum van Ragusa, Ibla gewandeld.

Hierbij hebben we veel gebouwen in een overdadige Siciliaanse barokstijl kunnen bewonderen.

Na deze wandeling van ca. 1 ½ uur zijn we met de bus naar Modica gegaan, alwaar we uitleg hebben gekregen over het maken van chocolade. (Viel wat ons betreft tegen) Hierna zijn we gaan lunchen om daarna de plaatselijke dom te bezoeken. Deze dom ligt op een berg zodat we ruim 125 treden moesten beklimmen. Het was zeer zeker de moeite waard. Zowel van buiten als van binnen was deze dom erg mooi. Ook hebben we nog de kerk van st. Petrus bezocht, die ook rijkelijk versiert was.

De derde stop vandaag was in het plaatsje Scicli. Dit minder bekende plaatsje heeft ook diverse mooie Paleizen, zoals het Palazzo Beneventano, die in de overdadige barokstijl zijn gebouwd. Hier hebben we op een terrasje nog wat gedronken alvorens weer terug te gaan naar ons hotel waar we deze avond voor het laatst zullen slapen.

Vanavond gaan we nog naar een mooi uitzichtpunt om de oude stad bij avond te zien, waarna we weer van een uitgebreid Italiaans diner gaan genieten.

Groeten

4 vakantiegangers op Sicilië

1. Mia:
    13 september 2018
    Mooie foto,s
  2. Ton en lenny:
    13 september 2018
    Mooie foto's en aan de lucht te zien is het weer ook goed,genieten!!!!!!! Gr wij
  3. Wilma:
    14 september 2018
    Het leven van een vakantieganger gaat niet over rozen! Veel plezier voor 4 vakantiegangers, heel ander eiland dan Sardinië dat lees ik wel. Have fun en Caio warre 😎😛👍😘😘
  4. Wil:
    14 september 2018
    Ook hier weer veel te zien, en eten en drinken en de chocola viel tegen?(geen puur zeker)Gr.