Etna en Taormina

20 september 2018 - Taormina, Italië

Letojanni, 20 september 2018,

Op de laatste dag van deze rondreis over Sicilië, alvorens weer op het vliegtuig richting Nederland te stappen, stond voornamelijk in het teken van de Etna. We zijn rond 08.30 vertrokken en waren rond 11.00 uur bij de kabelbaan waarmee je optioneel omhoog kon. Deze kabelbaan ligt zelf al op ca. 1400 meter. Rien en Ineke hebben de excursie naar de top gedaan terwijl wij een wandeling naar een van de kleinere kraters hebben gemaakt.

We hebben vandaag voor de eerste keer echt wat last van regen gehad, maar gelukkig hebben Rien en Ineke bij de top toch een mooie wandeling met voldoende uitzicht  kunnen maken.

Na de lunch op een biologische boerderij zijn we nog naar het zeer toeristische stadje Taormina gegaan, waar we de rest van de middag op eigen gelegenheid nog wat hebben rondgewandeld en uiteraard als afkickmiddel de dom hebben bezocht.

Na het diner om hebben we voor de laatste maal een afzakkertje in de hotelbar genomen.