Salvador de Bahia

20 maart 2014 - Salvador, Brazilië

Costa Fascinosa, 20 maart 2014,

Goede middag volgers van ons reisdagboek,

Vandaag zijn we om 12.00 uur aangekomen in Salvador de Bahia.

Vanmorgen om 08.00 uur opgestaan om van een heerlijk ontbijt te genieten en alvorens we aan land kunnen nog wat van de zon te genieten.

Om 12.00 uur zijn we met Daphne, Yvonne, Irene en Frank gaan lunchen om daarna met zessen op eigen gelegenheid aan land te gaan. Na een korte wandeling door de benedenstad hebben we de portemonnee getrokken om de lift te nemen naar de bovenstad. Een rib uit ons lijf, want de kosten voor 6 personen kwam omgerekend neer op € 0,90.
De bovenstad is een toeristische attractie. Hij bestaat vrijwel volledig uit gerestaureerde koloniale huisjes en mooie kerken en paleizen. Hij staat niet voor niets op de wereld erfgoedlijst.

Na hier een tijdje te hebben rondgewandeld te hebben zijn we weer in de portemonnee gedoken om de lift naar beneden te nemen en terug te gaan naar het cruiseschip.

We hebben de avond weer doorgebracht met het bezoeken van een show in het theater om daarna weer over de dansvloer te gaan zweven. Zeker wat later op de avond en na het nuttigen van wat glaasjes met rode wijn / goudgeel vocht lukte dit vrij aardig.

We lagen zoals inmiddels gebruikelijk pas om ca. 01.30 uur weer in onze hut.

Groetjes van twee genietende cruisers.