Regen in Bagan

16 november 2012 - Bagan, Myanmar

Bagan, 16 november 2012

Goede avond lezers,

Ook vandaag konden we zelf beslissen wat we gingen doen. Enige probleem was, dat de regen met bakken uit de hemel viel, zodat de mogelijkheden toch wat beperkt waren. Van ons plan om per fiets nog enkele van de ruim 2200 pagodes te bezoeken is uiteindelijk niets terecht gekomen.

Gedwongen door het weer zijn we maar met een geleende paraplu naar een (half)overdekte markt gewandeld. We heen ruim 2 ½ uur door de modderpoel gebaggerd. Het was overigens best wel een kleurrijke markt, waar van alles en nog wat gebeurde en verkocht werd. Men kon aan de rechterkant van de kramen stoffen kopen en links zaten de naaisters klaar om er pasklare kleding van te maken. De vis was of gedroogd, of leefde nog. We hebben omdat het was gestopt met zachtjes regenen maar een groot regenscherm gekocht voor het luttele bedrag van euro 3,20.

Op de weg terug naar het hotel zijn we d’n Eddy tegen gekomen en hebben samen met hem de lunch gebruikt bij een Italiaans restaurantje. Waarna wij verder richting hotel zijn gewandeld. We hebben dit niet bereikt omdat we vlak bij het hotel Vera en Roger aan een pint zagen zitten. Te verleidelijk om verder te wandelen.

We waren gedurende de dag al enkele keren een winkel binnen geweest waar ze Birmaanse figuren verkochten in versteend hout, maar een beeldje in jade konden we niet vinden.

Ook nu kwamen we Eddy weer tegen, die ons vertelde waar jade-beeldjes te koop waren. Jullie begrijpen het al. Onze collectie jade beeldjes is uitgebreid met een beeldje uit Birma.

Groeten van

Twee reizigers uit Bagan