Mount Popa

14 november 2012 - Bagan, Myanmar

Bagan, 14 november 2012

Goede avond lezers,

Vandaag hebben we een vrij te besteden dag in Bagan gehad. Maar we zijn hier niet om uit te rusten, dus hebben we een excursie geboekt naar MountPopa, een berg van 1520 meter hoog. We zijn met de bus naar de voet van de berg gebracht, waarna we deze beklommen hebben, op blote voeten, door het bestijgen van een ontelbaar aantel trappen. Het uitzicht was erg mooi, en ook de pagode op de top was leuk om te bezichtigen,

Op de terugweg naar Bagan hebben we, op mijn verzoek, nog een lange fotostop gemaakt bij een klein boeren dorpje. Nog echt authentiek en erg mooi om te zien. Hier lijkt de tijd de laatste honderd jaar te hebben stilgestaan.

Na de lunch, die overigens heerlijkwas, zijn we nog samen met Isabelle, Eddy en Johan naar een van de belangrijkste pagodes, de Swesandaw-pagode, van Bagan gewandeld. Na de bezichtiging zijn we nog met zonder Eddy naar een ster op de kaart van Johan gaan zoeken. Dit bleek een bijna verlaten klooster te zijn, waar ze blijkbaar nog niet wisten dat er touristen in Birma rondwandelen. Erg leuk.

We zijn als afsluiting van de dag nog met 5 andere reisgenoten gaan dineren bij een plaatselijk restaurantje, wat hier overigens geen problemen oplevert, want Bagan Als dorpje kun het beste vergelijken met Valkenburg, maar dan op z’n Birmees.

Groeten van

Twee reizigers uit Bagan