Lake tekapo Mount Cook

24 maart 2019 - Lake Tekapo, Nieuw-Zeeland

Lake Tekapo, 24 maart 2019

Goede avond volgers van ons reisdagboek,

Vandaag, de laatste volledige dag in Nieuw Zeeland, hebben we nog een druk programma afgewerkt.

We zijn na het ontbijt richting Mount Cook Village gereden (ca. 100 km), hebben daar bij een kopje koffie een plan de campagne gemaakt, waarna we naar de  White Horse Hill Campground gereden zijn, vanwaar we een deel van de Hooker Valley Track gelopen hebben met daarin 2 hangbruggen. De beloning was een geweldig uitzicht op Mount Cook afgetekend tegen een wolkeloze hemel.

Na de middag zijn we nog naar de Tasman road Valley gereden, vanwaar we nog een klim hebben gemaakt (330 trappen enkele reis) naar een uitzichtpunt over Lake Tasman met op het uiteinde de Tasman gletsjer en in het meer enkele grote ijsbergen.

Bij terugkomst in Lake Tekapo zijn we voor het laatst deze vakantie in Nieuw Zeeland uit eten gegaan.

Gedurende onze rondreis door nieuw Zeeland zijn de weergoden ons zeer goed gezind geweest. We hebben in deze 4 weken slechts 2 regendagen gehad en die waren in Wellington waar voldoende alternatieven waren. De rest van de dagen lag de temperatuur gemiddeld op ruim 23 graden en meestal veel zon. Uitzonderlijk voor Nieuw Zeeland en zeker het Zuider Eiland.

We hebben vandaag 227 km gereden.

Groetjes van

Vier globetrotters in Lake Tekapo

1. Giel en ilona:
    24 maart 2019
    Heel fijn dat jullie zo'n geweldige vakantie hebben gehad in
    Nieuw-Zeeland. Ze zeggen toch altijd "je krijgt wat je verdiend"
    Groetjes van ons.....
  2. Mia:
    24 maart 2019
    Weer prachtige foto,s een goede voortzetting van deze bijzondere reis.
  3. P.J.M Cooijman:
    24 maart 2019
    Is voorbij gevlogen zeg. Was een mooie reis. Veel plezier de rest van jullie vakantie.
  4. Marjo Somers:
    24 maart 2019
    Geweldig dat jullie vakantie in Nieuw Zeeland net zo grandioos is geworden als jullie hebben gehoopt!
    Nog veel plezier met de cruise!
    Groetjes Jan en Marjo
  5. Jan en ineke:
    24 maart 2019
    Zo te zien en te merken in jullie reisverslag hebben jullie genoten in Nieuw Zeeland. Nog heel veel plezier in Sidney en jullie cruise naar Maleisië. Groetjes Jan en Ineke
  6. Marjan van Lieshout:
    24 maart 2019
    Wow wat un land !!!!! Ben benieuwd waar jullie in Australië allemaal naar toe gaan. Ken ik un beetje, toch 😎