Inschepen op de Explorer of the Seas

29 maart 2019 - Sydney, Australië

Explorer of the Seas, 29 maart 2019

Goede avond volgers van ons reisdagboek,

We hebben vanmorgen afscheid genomen van Ine en Rien. Zij werden door de taxi om 08.00 uur opgehaald voor de rit naar het vliegveld. Wij werden om 11.00 uur opgepikt voor de rit naar de cruisehaven, waar we in moesten schepen voor onze cruise. Hoewel het erg druk was bij het inschepen, waren we binnen het uur aan boord en zaten we heerlijk te lunchen.

We hebben de rest van de dag gebruikt om onze hut in te richten en het schip te verkennen. De indeling is niet te vergelijken met de schepen van Costa. Er is b.v. geen grote bar met danszaal. Dek 4 en 5 zijn ingedeeld als een straatje met winkeltjes en diverse eet- en drinkgelegenheden.

We zitten bij het diner met 4 mensen uit de USA en een echtpaar uit Canada aan tafel, dus onze kennis van de Engelse taal zal wel weer met sprongen vooruit gaan.

We hebben de avond onze verkenning van het schip voortgezet met het bezoeken van alle drinkgelegenheden. De pianobar zal wel onze favoriet worden.