Himeji Castle

13 november 2010 - Kyoto, Japan

Goede avond reisgenoten,

Vandaag de laatste reisdag met de eigen bus. De reis gaat vandaag naar de vroegere hoofdstad van Japan: Kyoto. Het is overigens nog altijd de culturele hoofdstad van het land met de duizend trappen.

We zijn om 08.30 uur vertrokken uit ons hotel met als enige bestemming het kasteel van Himeji en de naastgelegen Japanse tuinen. We waren om ca 10.30 uur bij het kasteel, waar de vrijwillige gids ons al stond op te wachten voor een ca 2 uur durende rondleiding door het kasteel. Het was een zeer indrukwekkende rondleiding, waarbij we deskundige uitleg hebben gekregen over het reilen en zeilen in vroeger dagen. We hebben helaas een deel van het kasteel niet kunnen bezoeken omdat de restauratiewerken in volle gang waren. Deze zullen pas medio 2014 klaar zijn.

Toen we het kasteel verlieten, kwamen we op straat oog in oog te staan met een Japans gezin, wat in verband met het 7 jaar worden van de dochter traditioneel gekleed was voor een inzegening bij een tempel. Het kind was apetrots en wilde dolgraag voor onze camera’s poseren. Ook de ouders glunderden bij zoveel belangstelling voor hun dochter.

Nadat we op een naastgelegen marktje wat te eten hadden gekocht zijn we nog door de prachtig aangelegde Japanse tuinen gewandeld. Deze tuinen bestonden uit 7 verschillende kamers, die elk een ander thema uitbeelden. Ze waren echt schitterend, zeker met de herfstkleuren van dit jaargetijde. De foto’s spreken voor zich.

Omdat we de komende dagen veel vrije tijd hebben, en we dus niet als groep activiteiten doen, zijn we voor de afwisseling nogmaals een keer met de bekende groep van 7 gaan eten bij een typisch Japanse hamburgertent.

Groetjes van de twee uit

Kyoto