We gaan de boot in

7 november 2012 - Inle Lake, Myanmar

Imlemeer, 7 november 2012

Goede avond lezers,

We hebben vandaag misschien wel de mooiste dag van deze rondreis door Myanmar mogen beleven. We zijn na het ontbijt van 07.00 uur met de hele groep naar het meer gewandeld om daar in te schepen voor een dagexcursie over het Imlemeer. We werden over vier boten verdeeld, gemiddeld 4 mensen per boot, waarna we vertrokken naar de andere kant van het meer. Onderweg kwamen we enkele vissers tegen, die nog op traditionele door het water peddelden, met voeten en heupen, om zo hun handen vrij te hebben voor het uitzetten en binnen halen van hun netten.

Aan de overkant van het meer aangekomen, hebben we enkele dorpjes bezocht die volledig in het water zijn gebouwd. Zelfs hun tuinen drijven op het water. Men verbouwd hier allerlij soorten groenten zoals tomaten, bonen etc.

Tijdens de rondvaarten door de dorpjes hebben we nog enkele fabriekjes bezocht waar nog op traditionele manier sigaren worden gefabriceerd, zijden wordt verwerkt en last but not least zilveren sieraden worden gemaakt. Bij elk fabriekje eindigde de rondleiding in een winkeltje. Jullie begrijpen dat we niet zonder een enkel souvenirtje terug in het hotel zijn gearriveerd.

Ook hebben we uiteraard vandaag met de boot ook nog enkele pagodes bezocht. Ons Joan en Ik hadden bij de tweede pagode zo iets van: We doen onze schoenen en sokken niet nog een keer uit, dus we gaan niet naar binnen. Blijkt dit een van de mooiste pagodes van Myanmar te zijn. Als troost geld voor ons dat we wel van het mooie uitzicht hebben kunnen genieten en tevens voor mij wat nieuwe t-shirtjes hebben kunnen kopen.

Als afsluiting van de dag zijn we nog met 5 Belgen heerlijk gaan dineren bij een plaatselijk bekend Italiaans restaurant. Hierna hebben we nog geprobeerd om het verslag van gisteren en vandaag op internet te zetten, maar na het intypen van dit verslag kon het niet worden opgeslagen. Ook het lezen van onze e-mail wilde voor de tweede dag op een rij niet lukken.

Groeten van

Twee reizigers bij het Inlemeer