6 Zeedagen

Costa Deliziosa, 17 maart 2016

Goede avond volgers van ons reisverslag,

Vandaag hebben we de laatste van 6 zeedagen afgesloten.

De zeedagen zijn weer omgevlogen.

De eerste twee dagen hadden we extreem veel wind, maar ook veel zon. Volgens de kapitein waren de golven tot ca. 7 meter hoog en hadden we windkracht 7 tot 8. Zeg maar gerust stormachtig weer.

Gelukkig zijn de stabilisatoren van het schip zo goed, dat je de deining hoegenaamd niet voelt. Ondanks de wind waren de temperaturen goed met zo’n 25 graden. Dus weerhield deze wind er ons Joan niet van om toch van de zon te genieten zoals het overgrote deel van de passagiers.

We hebben op de derde dag een aantal walvissen hunnen spotten. Ze waren weliswaar vrij ver van de boot af, maar we hebben ze toch duidelijk boven kunnen zien komen en met hun staart op het water zien slaan. Een leuke afwisseling van zo’n zeedag.

Op dag vier hebben we ook nog een school van zo’n 25 dolfijnen zien voorbij zwemmen. Deze waren op niet meer dan ca. 30 meter van de boot af en dus veel beter te volgen. Jammer genoeg hadden we op geen van de twee dagen onze fotoapparatuur paraat.

Verder bestond een zeedag voor ons voornamelijk uit zonnen, eten, sporten in de sportschool en de laatste 4 dagen waren we ook nog druk bezig met het wandelen op dek drie, waar we het hele schip rond konden (ca. 570 meter per rondje) We liepen per dag 10 ronden (Waar we ongeveer 1 uur mee bezig waren)

De avonden hebben we, na het theater, voornamelijk in de chocoladebar en de grote bar (danszaal) doorgebracht

Groetjes van

Twee vakantiegangers aan boord van de Costa Deliziosa

1. Wil:
    18 maart 2016
    Ik hoor niet anders dan "chocolade" wat zullen jullie er goed uitzien wel een beetje jaloers maar ik red het ook wel met onze paas eitjes
    Gr Maria en Wil
  2. Ton en lenny:
    Hoi vakantiegangers.
    willen jullie van binnen net zo bruin worden als van buiten, de chocolade moet toch zowat je neusgaten uitkomen.
    leuk dat jullie walvissen en dolfijnen gespot hebben, want deze dieren in het echt is toch wel anders dan in een dolfinarium.
    geniet met volle teugen gr wij.
  3. Marjo Somers:
    19 maart 2016
    Hallo luitjes, zo te lezen gaat het allemaal weer prima (ondanks de harde wind) en genieten jullie weer met volle teugen! Lijkt me fantastisch om dolfijnen "in het wild"te zien, een heel aparte ervaring! Nog heel veel plezier de komende weken!
    Groetjes, Jan en Marjo