Victoria (Canada)

2 oktober 2017 - Victoria, Canada

Norwegian Sun, maandag 2 oktober 2017

We hebben vandaag de hoofdstad van Britisch Columbia bezocht; Victoria op Vancouver Island.

We zijn rond 10 uur van boord gegaan en zijn door een mooie woonwijk met veel houten villa’s naar Downtown Victoria gewandeld. Een wandeling van ca 15 minuten.

Hier zijn we via een mooi park langs de binnenhaven en het parlementsgebouw naar een van de hoofdstraten gekuierd. Hier hebben we heerlijk op een terrasje een kopje koffie genomen alvorens door deze hoofdstraat met veel oude Victoriaanse gevels te wandelen.

Na een tweede kopje koffie op een terrasje zijn we samen met een Nederlands echtpaar wat al 40 jaar in Canada woont via Fishermans Warf terug gewandeld naar het schip.

We hebben op het achterdek in het zonnetje nog van een erg late lunch genoten. Het was vandaag een zon overgoten dag met in de schaduw temperaturen tot ruim 20 graden.

Ook hier aan boord is het gesprek van de dag uiteraard de schietpartij in Las Vegas.