Inschepen op de Norwegian Sun

25 september 2017 - Vancouver, Canada

Vancouver, maandag 25 september 2017

Vandaag was de dag dat we konden inschepen voor het uiteindelijke doel van deze vakantie; De cruise naar Alaska.

We konden vanaf 11.30 uur inchecken, zodat we bij het hotel nog ruim de tijd hadden om een ontbijt naar binnen te werken. Om 11.00 uur hebben we de taxi genomen naar de cruiseterminal. Hoewel er in totaal 3 schepen lagen was het zeker geen chaos. Alles was super georganiseerd, zodat we al na 1 ½ uur aan boord waren, inclusief het passeren van de Amerikaanse emigratiedienst, de beveiliging en het inchecken op de Sun zelf.

We merken wel dat we op een Amerikaans schip terecht zijn gekomen; De prijzen aan boord zijn belachelijk veel hoger als dat we gewend zijn bij Costa. Als voorbeeld:

1 minuut internetten kost 95 dollarcent = ca 85 eurocent. (Bij Costa 19 eurocent)

1 kopje cappuccino wat niet in ons drankpakket zit ca Euro 4,-- (Bij Costa in het drankpakket)

Kosten van een ultimate drankpakket  is $ 80,-- per dag; Costa euro 26,--. . (Zat bij ons gelukkig in de aanbieding die we hadden)

Voor zover we nu kunnen beoordelen zullen we ’s-avonds heel veel tijd in de pianobar door gaan brengen; gezellige sfeer met een erg leuke pianist.

Groeten van

2 vakantiegangers uit Vancouver