Zagora

18 oktober 2011 - Zagora, Marokko

Hallo reisgenoten,

We zijn vanmorgen om 05.45 gewekt om getuigen te zijn van de zonsopkomst. Leuk om te zien in de woestijn, maar niet erg spectaculair. Hierna in de omgeving nog wat foto’s gemaakt in het morgenlicht. Om 07.30 werd het ontbijt opgediend, wat al in de buitenlucht kon omdat het al behoorlijk warm was geworden.

Om 08.00 uur waren de kamelen weer opgezadeld, zodat we aan terugreis naar de bewoonde wereld konden beginnen. Ik had besloten om zelf te gaan wandelen, maar ons Joan is toch weer op de rug van een kameel gekropen. Na een wandeling van een kleine 2 uur waren we weer op de opstapplaats aangekomen, waar ons busje al klaar stond om ons met enkele tussenstops naar ons hotel te brengen.

Een van de tussenstops was in een dorpje waar we een pottenbakkerij hebben bezocht. Hier was nog veel kinderarbeid, maar er werden wel erg mooie dingen gemaakt.

We waren om ca. 13.00 uur in ons hotel, waar we de middag rustig aan het zwembad hebben doorgebracht met het bijwerken van ons dagboek en het lezen van een boek.

We gaan vanavond met Linda, Isabelle en Janneke bij een plaatselijk restaurantje wat eten, en zullen vroeg in bed liggen om de slaap van de afgelopen nacht in te halen, want ondanks dat het een luxueus tentenkamp was met douches en toiletten hebben we toch niet geslapen zoals gewoonlijk.

Iedereen bedankt voor de leuke reacties

Groetjes van de twee uit

Zagora