Yangshuo

6 oktober 2009 - Yangshuo, China

YANGSHOU

We zijn vanuit Hong Kong eerst met de snelboot naar het vaste land van China gevaren.

We zijn aangekomen in de havenstad Guangzou, een stadje met ca 12 miljoen inwoners. Hier hebben we de nachttrein genomen. Het was ca 14 uur treinen. We sliepen met 6 man in een wagon zonder deuren. Dit betekend dat je met drieën boven elkaar slaapt en met ca 60 mensen in een open wagon. De sanitaire voorzieningen zijn  niet je van het.  Nadat we uit de trein waren hebben we nog 1 uur in de bus gezeten voordat we in  Yangshou aankwamen. Het is een erg gezellig stadje van ca 800.000 inwoners. Erg toeristisch maar daardoor ook erg gezellig. Heel veel toeristenwinkeltjes vergelijkbaar met Valkenburg, maar dan op z'n Chinees.

We zijn met de hele groep op een zijrivier van de Li-river gaan varen tussen de pieken van het Karsgebergte door. Dit is volgens velen binnen China het mooiste gebied. Wij kunnen ons daar iets bij voorstellen. Geweldig mooi. Aan de rivier hebben we ook nog een oud authentiek dorpje bezocht. Hier waren we de enige toeristen, en we vroegen ons af wie nu wie aan het bekijken was. Daarna nog een demonstratie gekregen hoe men vroegen met behulp van aalscholvers viste. Al met al twee hele leuke dagen gehad, waarbij we elke avond met de groep lekker zijn gaan eten. De kosten van levensonderhoud en de excursies zijn hier te verwaarlozen.. We hebben vanavond met tien mensen heerlijk gedineerd voor de somma van euro 5,00 per persoon inclusief twee drankjes per persoon.

Groeten van de twee uit Yangshou