Whale watching in Kaikoura

13 maart 2019 - Kaikoura, Nieuw-Zeeland

Kaikoura, 13 maart 2019

Goede avond volgers van ons reisdagboek,

We hebben vandaag een superdag gehad. We moesten vroeg op omdat we de whale-watching van 07.15 geboekt hadden.

Na de veiligheidsbriefing werden we met een bus in 5 minuten naar de boot gebracht. Na een korte uitleg begon de boottocht op zoek naar walvissen. Bij het spotten van de eerste waren we al buiten en ging het met een rotvaart naar een walvis. Deze lag keurig op het water en dook na een tijdje onder waarbij mooie opnamen hebben kunnen maken van de staart.

Ook bij de andere twee die we hebben kunnen spotten waren deze erg dicht door de boot te benaderen en omdat de boot zeker niet volgeboekt was hadden we perfecte plaatsen.

Als toetje kregen we nog een school dolfijnen voorgeschoteld die dartel voor de boot uit zwommen. Dit was veel leuker om te zien dan de walvissen.

Nadat we weer aan land waren zijn we ons eerst gaan verkleden (korte broek) en hebben we de hele middag besteed aan een wandeling over het schiereiland van Kaikoura, waarbij we op meerdere plaatsen zeehonden hebben gezien.

Verder was het een afwisselende wandeling met mooie vergezichten langs de kust en door weilanden en wat een mooi bos. Hij duurde alleen wat aan de lange kant nl  4 ½ uur over geaccidenteerd terrein. Het begrip easy betekend voor een Nieuw Zeelander iets anders als voor ons Nederlanders.

Ook het weer hielp vandaag weer volop mee. Vrijwel onbewolkt en temperaturen die opliepen tot 24 graden.

Zoals gezegd werkelijk een topdag.

We hebben vandaag 10 km gereden.

Groetjes van

Vier globetrotters in Kaikoura

1. Walter Tonny:
    13 maart 2019
    mooi dat het zo'n afwisselend land is toch?
    mis wel foto's
  2. Giel en ilona:
    13 maart 2019
    Mooie foto's, maar waar zijn de walvisfoto's dan????
    Ben daar wel benieuwd naar.
    Groetjes......
  3. Walter Tonny:
    13 maart 2019
    inderdaad jullie hebben een mooie dag gehad en de foto's hebben we gevonden.
  4. Joan:
    13 maart 2019
    De foto's staan bij 12 maart. Daar kun je de walvissen zien.
    Het was echt SUPER!!!!
  5. Bertie:
    13 maart 2019
    Zo te lezen hebben jullie flink genoten van al het moois dat Kaikoura te bieden heeft! Tja, easy betekent niet altijd dat de wandeling van korte duur is. ;-) Fijn dat het zonnetje zich ook weer heeft laten zien.
    Goede reis voor morgen!
  6. Mia:
    Geweldige reis ,heel afwisselend .Veel plezier
  7. Ton en lenny:
    13 maart 2019
    He jongens waar is de foto van de walvis maar ook deze zijn mooi hoor, ziet er weer prima uit geniet er maar goed van hier regent het al dagen gr wij
  8. Marjo Somers:
    13 maart 2019
    Wat geweldig dat je walvissen, dolfijnen en zeehonden hebt gezien!
    Dat lijkt me echt genieten!
    Groetjes van ons.