Op weg naar Marrakesh

20 oktober 2011 - Marrakesh, Marokko

Hallo reisgenoten,

We hebben vanmorgen heerlijk kunnen ontbijten met een geweldig uitzicht op de Kasbah. Hierna in de bus gestapt voor de rit over de Hoge Atlas naar Marrakesh. Tijdens deze rit hebben we een afwisselend en spectaculair landschap aan ons voorbij zien glijden. We hebben onderweg enkele fotostops gemaakt en bij een erg leuk restaurantje koffie gedronken. Hierna doorgereden naar Marrakesh waar om ca. 13.00 uur aan kwamen.

Om 13.45 zijn we met de inmiddels bekende groep net buiten het hotel gaan lunchen, waarna we via de Avenue Mohamed V naar het centrale plein van Marrakesh zijn gewandeld. Op dit plein kijk je je ogen uit. Er zijn jongleurs, slangenbezweerders, aapjes en nog veel meer dingen te zien en te beleven. We zijn op dit plein bij een restaurantje op het dakterras wat gaan drinken, waarbij we een geweldig uitzicht hadden over het plein. Hierna zijn we de Medina in gewandeld om een leren tas te kopen voor ons Ans, maar dit is helaas niet gelukt. We kunnen ze niet vinden.

Na afloop zijn we met de groep van 5 met een taxi terug naar het hotel gegaan om in de buurt van het hotel ergens wat te gaan eten. We hebben zoals gewoonlijk weer heerlijk gegeten. Hierna enkele Marokkaanse lekkernijen gekocht en terug gegaan naar het hotel om op het terras van de kamer van Janneke nog een afzakkertje te nemen. Om ca. 23.30 rolden we uitgeteld in ons bed.

PS. Vandaag het eerste negatieve incident meegemaakt in Marokko. Bij Peter en Marjo is op hun kamer ingebroken in hun koffers.
Groetjes van de twee uit

Marrakesh