Op weg naar Fès

11 oktober 2011 - Fes, Fez, Marokko

Hallo reisgenoten,
We hebben vandaag een reisdag gehad, met tijdens de verplaatsing twee bezichtigingen.
De eerste bezichtiging was bij Volubilis, een Romeinse opgraving waar vooral de mozaïekvloeren nog bijzonder goed intact zijn gebleven. We hebben hier ca. 1 ½ uur rond kunnen wandelen. Hier hebben we ook met de hele groep op een terrasje koffie gedronken alvorens door te gaan naar de volgende stop.
Deze stop was in Moulay Idriss, een heilige plaats voor de moslims uit Marokko. Volgens de plaatselijke gids te vergelijken met Lourdes en Santiago de Compostella voor de Christenen. We hebben hier een badhuis, een openbare bakkerij en de tombe van Idriss I bezocht. Ook hebben we een uitzichtpunt bezocht van waaruit je een overzicht had over het stadje. We hebben hier gezamenlijk in een plaatselijk restaurantje de lunch gebruikt, een soort barbecue met groenten en rijst.

Na het bezoek aan Moulay Idriss zijn we doorgereden naar Fès. Hier hebben we de middag doorgebracht in de medina samen met Linda, Isabelle, Janneke en Huib. De hele middag door de smalle steegjes gestruind, en vele, vele winkeltjes bekeken. Ook hebben we op een dakterras met een geweldig uitzicht nog wat gedronken alvorens met de taxi terug te gaan naar het hotel.
In de buurt van het hotel met z’n allen nog wat gaan eten bij een Italiaans restaurant waarna we naar de kamer zijn gegaan om nog wat te lezen en dit verslag te schrijven. We hebben weer een geweldige vakantiedag gehad waarbij we weer ontzettend veel indrukken hebben opgedaan.

We hebben tot nu toe een hele leuke groep, die het onderling over van alles en nog wat volledig met elkaar eens is. Opvallend is, dat, met uitzondering van Huib, niemand kinderen heeft en dat in de groep niemand rookt.

Groetjes van de twee uit

Fès