Visafslag van Tokyo

19 november 2010 - Tokyo, Japan

Goede avond reisgenoten,

Ook vandaag was weer een vrij te besteden dag in Tokyo, en ook vandaag zijn we weer met bijna de hele groep met Henk mee op pad gegaan.
Aangezien vandaag o.a. de visafslag op het programma stond, was het extra vroeg uit de veren, om nog iets van de bedrijvigheid hiervan mee te maken. We waren dus al om 07.30 op weg naar het metrostation. We hadden ons reukorgaan op het ergste voorbereid, maar dit viel reuze mee. Je wilt niet weten (of juist wel) wat voor soorten vis hier allemaal verhandeld werd. We zijn de gekste creaturen tegengekomen.
Nadat we een uurtje bij de visafslag rondgekeken hadden, zijn we naar de wijk van de sumoworstelaars gegaan. We hadden pech, want er waren geen trainingen in verband met een toernooi in Fukuoka. We hebben in de wijk koffie gedronken bij de Mac, en zijn toen langs de rivier doorgewandeld naar de wijk Ryogoku, waar we nog een oud tempelcomplex bezocht hebben. Vanaf hier ging ieder zijn eigen weg. Wij hebben nog een tijdje door de omringende oude straatjes geslenterd alvorens de metro terug te nemen naar het station Ueno, wat vlak bij ons hotel ligt. We hebben hier nog langs verschillende typische winkeltjes en stalletjes gewandeld en van de verschillende smalle steegjes genoten, alvorens naar ons hotel terug te gaan.

We hebben nog ca 1 uur, voordat we het gezamenlijke afscheidsdiner hebben. We worden om 19.00 uur in de hal van het hotel verwacht. Ons Joan is uitverkoren om namens de groep Henk te bedanken voor de goede zorgen gedurende de afgelopen drie weken. Zij mag ook de enveloppe met de fooien overhandigen.

We hebben ook vandaag weer een mooie dag achter de rug, met temperaturen tot 19 gr. En veel zon. We hebben dan ook volop kunnen genieten van de metropool Tokyo.

Groetjes van de twee uit
Tokyo