Torres del Paine

22 november 2008 - Torres Del Paine, Chili

Zo hier weer een berichtje uit Chili. We hebben de afgelopen dagen geen mogelijkheid gehad om iets aan ons dagboek toe te voegen. In het Nationaal Park Torres del Paine hebben we een Tracking gedaan van ca 10 uur met bepakking en zeker in de ochtend prachtig weer, veel zon en 25 gr., Na de middag werd het weer wat minder en hebben we zelfs een regenbuitje gehad gekoppeld aan veel wind. Toen we om zes uur aankwamen bij de volgende slaapplaats waren we echter al weer opgedroogd en scheen de zon weer. De wandeling van ca 10 uur viel overigens niet mee, want we moesten over geaccidenteerd terrein en de paden waren zeer slecht. Wel hebben we kunnen genieten van overweldigende vergezichten en uitzichten op de Torres. We hebben met zijn allen daarna in de bar volop geprofiteerd van de happy hour. Om 22.00 uur lag iedereen op een oor. Alleen de van Peltjes, waar wij bij op de kamer sliepen (totaal met 6 mensen) hebben kunnen genieten van ons gesnurk en daardoor niet al te best geslapen. De volgende morgen hebben we nog een korte wandeling in het dal gemaakt van ca 1,5 uur, waarna we met de boot werden opgehaald om naar Puerto Natales te vertrekken. In dit plaatsje is niet zo veel te doen, maar we hebben er met de hele groep heerlijk gegeten. Vandaag hebben we een korte busrit naar Puerto Arenas gehad. We gaan nu de stad verkennen. Morgen staat de laatste lange busrit van ca 12 uur op het programma. Het aftellen naar de thuisreis is nu echt begonnen.
Iedereen bedankt voor de leuke reacties van

De twee uit Chili