Tocht per speedboot

13 november 2012 - Bagan, Myanmar

Bagan, 13 november 2012

Goede avond lezers,

Zoals inmiddels gebruikelijk weer erg vroeg uit de veren, hoewel het vandaag toch wel een beetje te gortig was. We hebben niet eens de kans gehad om in het hotel te ontbijten, omdat we al om 67 uur in de bus moesten zitten om op tijd de boot te halen richting Bagan. We werden om 06.30 ingecheckt op de snelboot richting Bagan. De voertaal op de boot leek wel Nederlands. We zaten met de Hollandse groep van Koningaap en een Nederlandse groep van Shoestring op dezelfde boot. De groep van Shoestring had de aardbeving volledig in Mandalay meegemaakt. Iets wat ze nooit meer hoefden te ervaren. Werkelijk angstaanjagend.

De totale overtocht naar Bagan heeft 10 uur geduurd en was best wel relaxt. Een erg rustig dagje van A naar B verplaatsen. We beginnen ons overigens al aardig Vlaams te voelen. We hebben het o.a. al over die Hollanders die ons telkens in de weg lopen en ook wij trekken nu foto’s en roepen om de haverklap amai. Je ziet we zijn al aardig geïntegreerd in de groep, die overigens geweldig is.

Groeten van

Twee reizigers uit Bagan