Terugreis vanuit Tokyo

21 november 2010 - Poppel, België

Goede morgen reisgenoten,

We hebben vandaag uitgeslapen, want direct na de middag (Nederlandse tijd 06.00 uur) begint de lange terugreis richting België).
We zijn om 09.00 uur nabij het station van Ueno gaan ontbijten bij een warm bakkertje, waarna we door de omliggende winkelstraatjes zijn gaan wandelen. Ook hier in Tokyo kun je merken dat het zaterdag is. Mensen maken er toch meer een winkeldag van. We hebben nog een paar lage winterlaarsjes voor ons Joan op de kop kunnen tikken, en zijn bij de Starbucks nog een heerlijke kop koffie gaan drinken. Hierna zijn we terug gegaan naar het hotel om de koffers van de kamer te halen. We moesten namelijk de kamer om 13.00 uur ontruimd hebben. Er waren al enkele reisgenoten die zich verzameld hadden in de lobby van het hotel. Het wachten voor de terugreis was duidelijk begonnen. Om 14.00 uur plaatselijke tijd werd de bagage in de hotelbus geladen om ons naar het station van Ueno te brengen. Hier hebben we de trein genomen van 14.25 naar het vliegveld van Tokyo. De treinreis duurde 1 uur en 20 minuten. Henk heeft ons nog allemaal geholpen met inchecken, waarna we als groep afscheid van hem hebben genomen.

Op het vliegveld hebben we van onze laatste paar jen nog sigaretten gekocht en twee kopjes koffie, waarna we op tijd vertrokken voor een 4 ½ uur durende vlucht naar Hongkong. Hier moesten we twee uur wachten voor de aansluitende vlucht van bijna 13 uur naar Amsterdam.

We hebben gelukkig nergens geen vertraging gehad, zodat we na ca 26 ½ uur vermoeid, maar een enerverende reis rijker door Ton voor onze voordeur in Poppel werden afgezet.

Iedereen bedankt voor de leuke reacties op ons reisverslag.

Groetjes van de twee uit
Poppel