Skagway

28 september 2017 - Skagway, Alaska, Verenigde Staten

Norwegian Sun, donderdag 28 september 2017

Na de regendag van gisteren, hebben we vandaag een uitzonderlijk mooie dag gehad met veel zon. We zijn rond 09.30 aan land gegaan en hebben een excursie naar Yukon geboekt: Een erg mooie rondrit die ruim 3 uur en 3 kwartier duurde met onderweg ruim 10 fotostops.  De bus volgde grotendeels dezelfde route als de Yukon trein elke volgens velen een van de mooiste treinritten ter wereld is.

Tijdens de rit hebben we kunnen genieten van erg spectaculaire vergezichten en bergketens. Het is werkelijk een topdag geworden.

We waren rond 14.00 uur terug bij het schip, waar we van een late lunch hebben genoten alvorens terug aan wal te gaan om het plaatsje zelf te gaan verkennen. Een in onze ogen authentiek plaatsje, met slechts ca 500 permanente bewoners, en veel houten gebouwen, en daardoor fotogeniek.

De Norwegian Sun was het laatste cruiseschip wat dit seizoen Skagway aandeed. Dit was te merken. Vrijwel alle winkeltjes sloten na vandaag de deuren tot mei 2018. De tijdelijke bewoners (voor het toeristenseizoen) waren allen al aan pakken om zo snel mogelijk naar meer zuidelijke streken te verkassen.

Omdat we het laatste cruiseschip waren, werden we door vrijwel alle bewoners op een ludieke manier uitgezwaaid.

We hebben na de show, een groot deel van de avond doorgebracht met Steven en Ann. Ons Engels gaat met sprongen vooruit.

Groeten van

2 vakantiegangers op de Norwegian Sun