Zoutpannen bij Trapani en Erice

16 september 2018 - Erice, Italië

Palermo, 16 september 2018,

We zijn vandaag rustig begonnen met alweer een overheerlijk ontbijt. Hierna met onze koffers via de trap vanaf de 3 verdieping naar de bus gewandeld; Je moet tenslotte iets doen voor een avond met gratis drank.

We zijn met de bus langs de, op de Unesco lijst staande, zoutpannen van Trapani, met twee fotostops, naar het middeleeuwse plaatsje Erice gegaan.

Aangezien de enige toegangsweg voor bussen afgesloten was, moesten we met de kabelbaan naar boven, wat op zich al erg mooie vergezichten opleverde.

In het middeleeuwse stadje hebben we het fort van buiten bezichtigd en  het panorama vanaf het fort kunnen bewonderen.

Hierna zijn we naar de beroemdste koekjesbakkerij van Sicilië gewandeld waar we uiteraard hebben kunnen proeven en een koekje hebben gekocht. Werkelijk overheerlijk.

Na de koffiepauze hebben we nog enkele kerken met bijzondere houten beelden en/of een bijzonder interieur bezocht alvorens te gaan lunchen.

Aan de rand van het stadje vond ook nog een rally met oude raceauto’s plaats, waar we ook nog even naar hebben kunnen kijken alvorens weer met de kabelbaan terug te gaan maar de bus voor de ca. 2 uur durende rit naar Mondello bij Palermo.

Ook vanavond hebben we weer om 20.00 uur een diner, waarna we nog wel een afzakkertje zullen nemen bij de bar.

Groeten

4 vakantiegangers op Sicilië

1. Giel en ilona:
    16 september 2018
    Koffers sjouwen...... daarom gaan jullie liever cruisen haha.......😂
  2. Wilma:
    17 september 2018