Vendicari Marzamemi en Noto

12 september 2018 - Ragusa, Italië

Ragusa, 12 september 2018,

Na alweer een ontbijt op een voor ons onmogelijk uur, zijn we in de bus gestapt voor een bezoek aan het natuurreservaat Vendicari.  We hebben bij de ingang eerst een kopje koffie gedronken, waarna we een wandeling van ca. 1 ¼ uur door het reservaat hebben gedaan. Wat ons betreft niet direct een aanrader. Er waren wat vogels te zien en een hagelwit strand. De natuur zelf was niet spectaculair.

Hierna zijn we met de bus naar een oud authentiek vissersplaatsje, Marzamemi, gegaan waar we een leuke wandeling hebben gemaakt en een heerlijke lunch naar binnen hebben gewerkt.  Je moet hier op Sicilië overigens wel rekening houden met de Italiaanse mentaliteit, dus alles gaat op zijn elfendertigst zodat je zeer ruim de tijd moet incalculeren voor je bestelling etc.

Na de lunch zijn we met de bus naar het hoogtepunt van deze dag gebracht; het stadje Noto. In stadje wat bij de aardbeving van 1693, de zwaarste aardbeving in de geschiedenis van Europa, volledig is verwoest en enkele kilometers verderop volledig in Barokstijl is herbouwd.  Heel veel erg mooie gebouwen gezien en daarna op een terrasje van het heerlijke weer genoten.

Om 17.00 uur zijn we in de bus gestapt voor de rit naar ons volgende hotel in het stadje Ragusa, waar we twee nachten zullen slapen.

Morgen gaan we het oude centrum met een lokale gids bekijken.

Groeten

4 vakantiegangers op Sicilië

1. Giel en ilona:
    12 september 2018
    Het is een zwaar leven hoor, vakantie vieren.....😂😂
  2. Mia:
    12 september 2018