Vallei der tempels in Agrigento

15 september 2018 - Marsala, Italië

Marsala, 15 september 2018,

Vandaag hadden we slechts één bezichtiging op het programma, namelijk de vallei der tempels bij Agrigento en het daarbij horende archeologisch museum. We zijn hier vanaf ons hotel in minder dan 15 minuten naar toe gereden. Bij de ingang stond onze Nederlandstalige gids reeds op ons te wachten.

Onder begeleiding van deze gids hebben we een wandeling door deze vallei der tempels gemaakt, die wonderwel op de top van een bergketen was gelegen. Bij deze archeologische vondsten zijn enkele tempels die beter bewaard zijn gebleven dan waar ook in Griekenland zelf. Hoewel het ook vandaag weer erg warm was hebben we, omdat we veelal in de schaduw konden lopen, hier minder last van gehad omdat er een aangenaam briesje stond.

Na de wandeling over het heilige pad langs de verschillende tempels Zijn we nog naar het museum gegaan, waar we diverse mooie voorwerpen hebben kunnen bewonderen, maar het pronkstuk was toch een gigantisch beeld van een van de zuilen van de tempel van Hercules.

Na het museum, zijn we voor een lange rit van ca. 2 uur in de bus gestapt om naar ons volgende hotel te gaan in Marsala.

Hier aangekomen hebben we, omdat we erg vroeg waren nog een wandeling door het oude centrum kunnen maken, waarbij we bij een van de mooie kerken getuigen waren van een bruiloft. Ook was er een speciale openlucht vliering vanwege de maagd Maria. Erg leuk.

’s-Avonds werden we na het diner in het hotel nog verrast doordat er in het hotel een zeer professionele folkloristische show werd opgevoerd en, doordat de liften bij het inchecken het niet deden kregen we als klap op de vuurpijl ook nog alle drankjes gratis. Onze avond kon uiteraard niet meer kapot.

Groeten

4 vakantiegangers op Sicilië

1. Ton en lenny:
    16 september 2018
    Klinkt allemaal heel indrukwekkend we reizen met jullie mee.
    Gr wij
  2. Ton en Jeanne Rooij Van:
    Hoi vakantie vierders
    Wat een gezellige reisverhalen,ook de foto’s zijn erg mooi.
    Nog een paar hele mooie dagen in Italië samen met Ineke en Rien.
    Groetjes van ons
  3. Mia:
    Prachtige foto,s .Nog veel plezier
  4. Wilma:
    17 september 2018
    Keileuk toch allemaal, geniet lekker van al het moois dan geniet ik van de rust!! Lieve groetjes aan allen van sWilma xx