Natuur in Madonie en Castelbuono

18 september 2018 - Castelbuono, Italië

Letojanni, 18 september 2018,

Vandaag was een echte reisdag, waarbij we ruim 350 km hebben moeten overbruggen. Om 08.30 zijn we vanuit Palermo vertrokken waar we nog hebben kunnen genieten van de verkeerschaos.

Onze eerste en enige interessante stop, midden in het natuurgebied Madonie, was bij het plaatsje Castelbuono. Hier hebben we het kasteel met de bijbehorende kapel bezocht. Heel anders als de kerken en kapellen tot nu toe, maar ook weer erg mooi. Ook de graftomben in de kapel waren erg mooi en overdadig versierd met fresco’s.

Na nog even door het stadje gewandeld te hebben en op een leuk terrasje onze lunch genuttigd te hebben zijn we om 14.00 uur weer in de bus gestapt voor de lange rit naar Letojanni waar we 3 nachten zullen verblijven.

Om 18.00 uur zijn we bij ons hotel gearriveerd, en zoals onze gids al had beloofd is het dit keer een prachtig 4 sterrenhotel met uitzonderlijk grote kamers.

Vandaag hebben we om 20.15 uur onze lunch, waarna we waarschijnlijk maar een klein afzakkertje zullen nemen aangezien we morgen extra vroeg uit de veren moeten om de boot te halen voor de overtocht naar een van de Eolische eilanden.

Groeten

4 vakantiegangers op Sicilië

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Mia:
    Top allemaal
  2. P.J.M Cooijman:
    18 september 2018
    Nou jullie zullen wel honger hebben met deze late lunch.
    :) Veel plezier nog.
  3. Ton en lenny:
    18 september 2018
    Lunchen op dat tijdstip is weer eens iets heel anders.gr wij
  4. Wilma:
    19 september 2018
    Ik denk dat het een geweldige vakantiereis is met van alles wat ,
    Zowel natuur als cultuur, is het een aanradertje??
    Geniet ervan en laat alles goed
    Op jullie inwerken dan Kun je het later allemaal
    Nog eens in detail uitleggen, hihi
  5. Rida Molog:
    23 oktober 2018
    Hoi Joan en Ad, genoten van jullie verhalen en foto's. Meerdere foto's gebruikt voor mijn album.