Historisch centrum Ortigia

11 september 2018 - Syracuse, Italië

Syracuse, 11 september 2018,

Na het onmogelijke vroege ontbijt om 07.00 uur zijn we met de bus naar het centrum van Syracuse gegaan. Een ritje van nog een kwartier. Hier werden we opgewacht door onze Engelstalige gids welke ons Veel wetenswaardigheden wist te vertellen over het archeologisch park Neapolis, met zowel een Grieks als een Romeins theater.

Na het bezoek aan de opgravingen zijn we naar het oude centrum gegaan en hebben het schiereiland Ortigia hebben bezocht met weer de nodige uitleg van onze Engelstalige gids. Hier hebben we onder andere de dom met de originele Griekse zuilen bezocht alsmede een andere kerk met een schilderij van Caravaggio. Nadat we afscheid hadden genomen van onze gids hebben we een rondvaart langs het schiereiland gedaan met een lunch aan boord.

We zijn rond 14.00 uur op eigen gelegenheid nog door het centrum van Ortigia gaan wandelen, om daarna terug te wandelen naar ons hotel. In de buurt van het hotel hebben we een terrasje opgezocht om nog wat te drinken.

Rond 16.30 zijn we naar onze kamers gegaan om nog wat uit te rusten en ons op te frissen.

Vanavond zoeken we in het centrum, ca. 15 minuten wandelen van ons hotel, een eetgelegenheid op voor de avond, waarna we bij het plein van de dom, volgens de reisleidster een must see, nog een afzakkertje gaan nemen.

Ook morgen moeten we weer vroeg uit de veren voor onze volgende halte van deze rondreis.

Groeten

4 vakantiegangers op Sicilië (Joan, Ine, Rien en Ad)

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Mia:
    11 september 2018
    Een hele fijne vakantie gewenst.
    Klinkt geweldig

Mia
  2. Ton en lenny:
    11 september 2018
    Klinkt allemaal erg goed hopen dat jullie het zo van de vakantie genieten als wij gr wij
  3. Willy berkelmans:
    Hey lieve reizigers.
    Een hele mooie reis gewenst en ik volg jullie verhalen weer met veel plezier.
    Extra leuk omdat dit misschien ook nog eens onze vakantiebestemming kan worden.
    Veel liefs en een hele fijne vakantie
  4. Ton en Jeanne Rooij Van:
    Hoi lieve vrienden.
    Zijn weer blij om jullie te volgen. Bij deze wensen we jullie samen een hele mooie reis toe. Dat vroege op went wel😉.
    Geniet van het mooie Italië,
    Groetjes Ton en Jeanne
  5. Marjo Somers:
    11 september 2018
    Een heel fijne vakantie en heel veel plezier

Groetjes
    Jan en Marjo
  6. Giel en ilona:
    11 september 2018
    Geniet ervan en een mooie vakantie toegewenst van ons!
    Groetjes Giel en ilona
  7. Rudy: