Eolische eilanden

19 september 2018 - Vulcano, Italië

Letojanni, 19 september 2018,

We hebben vandaag voor de afwisseling eens een dag gehad die voornamelijk om de natuur draaide.

We moesten vandaag extra vroeg uit de veren om op tijd bij de boot te zijn voor de overtocht naar het eerste van de twee eilanden die we bezocht hebben.

Bij de overtocht, van ruim 1 uur  heeft de schipper ons kort langs het eiland Vulcano gevaren met hierdoor een prachtig uitzicht over de rotsformaties langs de kust alvorens door te varen naar het eiland Lipari.

Op het eiland Lipari hebben we een wandeling gemaakt door de hoofdstraat en langs een klein Romeins theater en uiteraard toch weer een kerk binnen gestapt. Na de lunch zijn we weer aan boord gegaan om de slecht 15 minuten durende overtocht naar het eiland Vulcano te maken. Tijdens deze overtocht hebben we in de verte nog een aantal dolfijnen zien zwemmen.

Op het eiland Vulcano hebben we een wandeling gemaakt richting top van deze vulkaan (We hebben de top niet gehaald in verband met tijdsgebrek) en zijn we gaan kijken bij de zwavelbaden langs de kust.

Om 17.00 uur zijn we terug gevaren naar het vaste land van Sicilië, waarbij we in de verte ook nog de Stromboli konden zien liggen.

’s-Avonds hebben we in het hotel nog een heerlijk diner gehad en zijn we in de bar nog wat gaan drinken.

Groeten

4 vakantiegangers op Sicilië