Caltagirone en de Villa Romana del Casale

14 september 2018 - Caltagirone, Italië

Agrigento, 14 september 2018,

Na twee overnachtingen in Ragusa hebben we vandaag de koffers gepakt voor onze volgende bestemming; Agrigento.

We hebben na het ontbijt het stadje Caltagirone bezocht. Dit stadje is bekend vanwege zijn keramiekwerken. We hebben hier de trappen naar de dom beklommen. Dit zijn niet zomaar trappen, maar elke tree, 142 in totaal, zijn versierd met keramiek tegeltjes uit verschillende eeuwen. Erg mooi om te zien, en daarbij is het uitzicht van boven af adembenemend.  Ook hebben we hier in een restaurant het grootste keramiekwerk van Europa kunnen bewonderen. De hier aanwezige kerk van st-Petrus was hier ook versiert met keramiekwerk, maar dan voor de afwisseling niet in barokstijl maar erg modern. Erg mooi.

Na de lunch zijn we naar, waarschijnlijk een van de hoogtepunten van deze reis, de romeinse villa Romana del Casale bij het plaatsje Piazza Amerina gegaan. Hier zijn de best bewaarde mozaïeken vloeren uit de Romeinse tijd te bewonderen in 48 verschillende kamers. Gewoon geweldig en door de uitleg die we bij de afbeeldingen kregen, werden ze voor ons nog mooier.

Na een rit van ca. 2 uur zijn we uiteindelijk in ons volgende hotel beland in het plaatsje Agrigento, waar we morgen Griekse tempels gaan bezoeken.

Groeten

4 vakantiegangers op Sicilië

1. Mia:
    14 september 2018
    Interessant. 🤓👌
  2. Wim & Wil:
    14 september 2018
    Wat een fantastische reis en wat een prachtige foto's.
  3. Ton en lenny:
    15 september 2018
    Ziet er geweldig uit!!!!!!!! Gr wij
  4. Marjo Somers:
    16 september 2018
    Mooie reis en foto’s.
    Nog heel veel plezier de komende dagen!

Groetjes Jan en Marjo