Roatan 1e kerstdag

25 december 2016 - Roatán, Honduras

Costa Deliziosa , 25 december 2016

Goede avond volgers van ons reisverslag,

Vandaag, 1e kerstdag, zijn we aan land gegaan op Roatan bij Mahogany Bay, een mooi aangelegde terminal met daar naast een van de vele Bounty-stranden van de Caraïben.

Aangezien het hier regenseizoen is begonnen we de dag met een tropische regenbui. Na een klein half uur knapte het weer op zijn we aan land gegaan. We zijn via een erg mooi aangelegd pad naar het privé-strand gewandeld; een wandelingetje van een klein ½ uur.

We hebben hier op het resort wat rond gekeken alvorens via een jungle pad weer terug te wandelen naar het schip. Onderweg hebben we nog kolibries, spechten papagaaien en andere vogels kunnen spotten en heerlijk op diverse bankjes van het mooie uitzicht kunnen genieten.

Terug bij de terminal hebben we nog wat rond gesnuffeld in de diverse souvenirwinkeltjes en een kleinigheidje gekocht om de plaatselijke bevolking te steunen.

We waren op tijd terug aan boord om nog van een late lunch te genieten. Om 16.00 uur plaatselijke tijd vertrok ons schip naar  Grand Cayman.

Gelijktijdig werden er in het atrium door het animatieteam kerstliedjes gezongen waarbij het de bedoeling was dat wij mee zouden zingen. Van dat laatste is niet veel terecht gekomen, maar het was wel erg gezellig met ook nu weer kunstsneeuw die naar beneden dwarrelde.

De avond hebben we weer in diverse bars doorgebracht, waarbij de muziek wel aangepast was aan de kerstsfeer.

We vonden kerstmis vieren op een cruiseschip heerlijk, hoewel het wel wennen is om op 1e kerstdag met 29 graden in een korte broek rond te lopen.

Groetjes van

Twee vakantiegangers opnieuw op weg naar Fort Lauderdale.

1. Willy berkelmans:
    27 december 2016
    Bijzonder om mee te maken.
  2. Wilma:
    29 december 2016
    Aan alles komt een eind het eind voor julie is nu in zicht!! xx