Rit door de Anti-Atlas

25 oktober 2011 - Tata, Marokko

Hallo reisgenoten,

Vandaag moesten we om 07.30 uur in de bus zitten voor de lange, lange rit naar Tata. Toen we opstonden was het zwaar bewolkt en er viel nattigheid uit. Het leek er op dat het zo de hele dag zou blijven. Iedereen baalde er wel een beetje van. Bij de eerste tussenstop zouden we een wandeling van ca. 1 uur door een palmenoase maken, maar daar heeft de helft van de groep niet aan mee gedaan vanwege de regen.

Hierna zijn we een bergkam over gereden richting de Anti Atlas, en jawel, we waren de bergkam nog maar net over of het weer knapte op, zelfs zo ver dat de hemel vrijwel onbewolkt werd.
Bij een van de vele fotostops vanwege het prachtige uitzicht over de bergen van de Anti Atlas bleek dat een van de banden van de bus lek was, zodat we bij het volgende plaatsje een garage moesten opzoeken voor reparatie.
In dit plaatsje heeft een deel van de groep inkopen gedaan voor een gezamenlijke picknick, en zijn wij bij toeval op een veemarktje terecht gekomen met alleen maar lokale mensen. Noem dit maar de kers op de taart, echt geweldig.

Nadat de band was gerepareerd zijn we doorgereden naar een mooi plaatsje om te picknicken, waarna we verder zijn gereden door de Anti Atlas. Deze rit had wel twee dagen mogen duren, zo mooi is dit gebergte.

We waren om ca 15.00 uur bij het hotel van bestemming, waarna we met een groep van 7. Naar het dorpje zijn gewandeld om daar nog wat rond te kijken op een marktje en s’-avonds wat te gaan eten. Je kunt aan de prijzen hier merken dat wij niet meer in een toeristisch gebied zitten. De prijzen zijn hier gehalveerd ten opzichte van de eerste twee weken, en die waren al niet erg hoog.

Na het eten hebben we bij het hotel nog een glaasje wijn en bier gedronken alvorens dit verhaaltje te maken en te gaan slapen. Morgen moeten we namelijk weer erg vroeg uit de veren.
Groetjes van de twee uit

Tata