Reisdag naar Wanaka

16 maart 2019 - Wanaka, Nieuw-Zeeland

Wanaka, 16 maart 2019

Goede avond volgers van ons reisdagboek,

We hebben vandaag een mooie route gereden van Oamaru naar Wanaka. De eerste stop was na ongeveer 40 km bij de Moeraki Boulders. Deze bijzondere ronde zwerfkeien liggen over het strand verspreid.  De Maori geloven dat dit voedselmanden en waterkruiken waren die door hun voorouders op hun reizen meegenomen werden in de kano. Ze sloegen overboord, spoelden aan op de kust en vervolgens versteenden ze.

De volgende vermeldingswaardige stop was in het plaatsje Clyde waar we in een erg sfeervol restaurantje geluncht hebben. Enkele kilometers buiten Clyde hebben we enkele fotostops gemaakt bij Lake Dunstan, een mooi stuwmeer wat omsloten wordt door hoge bergen.

Ook een  vooraf geplande stop bij Cromwell verraste ons positief. Old Cromwell was een soort openlucht museum. Hier zijn diverse oude gebouwen bij elkaar gebracht die anders door de bouw van een stuwdam verloren zouden zijn gegaan.

We hebben de dag afgesloten met een korte wandeling door Wanaka, wat door ons overkomt als een leuk toeristisch plaatsje.

Ook het schitterende weer was er debet aan dat het weer een topdag is geworden.

We hebben vandaag 306 km gereden.

Groetjes van

Vier globetrotters in Wanaka

1. Walter Tonny:
    16 maart 2019
    jullie zijn nog steeds goed bezig.
  2. Ton en lenny:
    16 maart 2019
    Ziet er nog steeds schitterend uit.veel liefs van ons.
  3. Mia:
    Interessant dank.