Reisdag richting Mandalay

9 november 2012 - Mandalay, Myanmar

Mandalay, 9 november 2012

Goede avond lezers,

We hebben vandaag vrijwel uitsluitend in de bus gezeten. Het was echt een dag om van A naar B verplaatst te worden. Onderweg was er niet veel te zien, zodat we zelfs geen fotostop hebben gemaakt. We zaten om 07.30 uur in de bus en kwamen om 17.15 uur aan in ons hotel in Mandalay.

We maken dus maar van de gelegenheid gebruik om wat te vertellen over wat we zoal mee maken in dit land. Geldautomaten zijn er nergens te vinden zodat je gedwongen bent om al het geld wat je gaat verbrassen van huis uit mee te nemen. Dit betekent dollars kopen, en er wel voor zorgen dat ze nieuw zijn, anders worden ze ook nog niet geaccepteerd.

De bevolking spreekt vrijwel nergens Engels, maar is wel uitermate vriendelijk en ze doen hun uiterste best om je te helpen, zo krijg je spontaan een ijsje , brood en andere levensmiddelen aangeboden. Vrijwel iedereen heeft er geen problemen mee dat je fotografeert, men gaat er zelfs eens goed voor zitten. Bedelaars zijn we tot nu toe niet tegen gekomen. Bij elke tempel moet je je schoenen en sokken uit doen zodat het de eerste dagen wel leek alsof we de vakantie op blote voeten door gingen brengen.

We hebben overigens een geweldige groep die onderling veel lacht, ook dat kun je wel eens anders treffen.

Groeten van

Twee reizigers uit Mandalay