Reisdag richting Imlemeer

6 november 2012 - Inle Lake, Myanmar

Imlemeer, 6 november 2012

Goede avond lezers,

Vanmorgen na het ontbijt van 06.30 uur zijn we eerst naar een plaatselijke markt gegaan. Zo’n marktje geeft altijd mooie kleurrijke beelden en er gebeurt van alles. We hebben hier 1 uur rondgewandeld alvorens met de bus te vertrekken voor wat een tochtje van drie uur zou gaan worden.

Nadat we ongeveer de helft van de tijd hadden uitgezeten in de bus, kregen we panne. We waren gelukkig op een tamelijk drukke kruising met wat stalletjes, en een mooi laantje, zodat we hier wat konden drinken. We hebben hier een gezellig babbeltje gemaakt met een Amerikaans echtpaar uit Seatle die Myanmar per fiets aan het verkennen waren. Na ongeveer 1 uur was de bus weer gemaakt, en konden we onze tocht vervolgen.

We hebben nog een tussenstop gemaakt bij een klooster dat volledig uit teakhout was opgebouwd. Leuk om een keer te zien, maar niet spectaculair. Hierna direct doorgereden naar ons hotel bij het Imlemeer, waar we om 13.30 aankwamen.

Omdat we drie nachten in dit hotel blijven hebben we wat wasgoed afgegeven, en zijn daarna samen met Isabelle en Laurence een restaurantje gaan zoeken om wat te eten. Het restaurantje was duidelijk niet voorbereid op meer dan 2 klanten, en er waren er nu ineens 10, omdat nog andere mensen van onze groep zich hier genesteld hadden. We hebben uiteindelijk bijna 3 uur moeten wachten op 2 sandwiches, een bord rijst met groenten en een pannenkoek.

Vanavond gaan we nog naar een avondmarktje en op zoek naar een Italiaans restaurantje wat volgens de Lonely-Planet goed aangeschreven staat.
Groeten van

Twee reizigers bij het Imlemeer