Reisdag door de Hoge Atlas

24 oktober 2011 - Taroudannt, Marokko

Hallo reisgenoten,

Vanmorgen was iedereen erg vroeg uit de veren, want slapen op een matras op de grond is niet de meest comfortabele manier van slapen. Na het ontbijt zijn we vertrokken voor misschien wel de mooiste rit door de Hoge Atlas. We zijn over een bergpas gereden vergelijkbaar met de Rovertsedijk (zandweg en/of slecht verhard) tot een hoogte van bijna 2200 meter. De rit over de bergpas alleen duurde al bijna 2 uur, maar wel met fantastische vergezichten. Als er een tegenligger kwam, zaten enkele van onze reisgenoten met knikkende knieën in de bus.

Onderweg hebben we de Tinmal Moskee bezocht, waar we tevens de koffiestop hebben gehouden.

Op het hoogste punt van de pas hebben we de lunch gebruikt in een klein restaurantje, waarbij de reisbegeleidster en twee reisgenoten in de keuken hand en spandiensten hebben bewezen om zo’n grote groep (12 mensen inclusief chauffeur) te kunnen helpen. We hadden de keuze uit:
1. Omelet Berber of
2. Berber omelet
Na de afdaling zijn we nog verrast door een kudde geiten die bezig was om in de Arga boom te klimmen om de vruchten hiervan te eten. Een vreemd gezicht; Geiten die in bomen klimmen.

Na aankomst in het hotel zijn we met de club van vijf het stadje in gewandeld om ergens een eettentje te vinden. Onderweg Peter en Marjo opgevist, waardoor we in totaal met zevenen op een terrasje aan het centrale plein zijn gaan eten. Hierbij hebben we het terras behoorlijk verbouwd, alvorens het naar onze zin was (te denken valt aan vierkante tafels in plaats van ronde- etc.)

Groetjes van de twee uit

Taroudannt