De reis naar Hongkong

4 oktober 2009 - Hongkong, Hongkong

Om 08.30 uur stonden Ton en Maria bij ons voor de deur om ons naar het station in Den Bosch te brengen. We hebben eerst onze bagage ingeladen en daarna nog een kopje koffie gedronken. Om 09.00 uur zijn we dan eindelijk vertrokken.

We hadden onderweg geen enkele vertraging, waardoor we ruim op tijd in Den Bosch waren en daardoor een trein eerder hebben kunnen nemen. Het was makkelijk omdat we nergens hoefden over te stappen. Het inchecken was ook in een vloek en een zucht gebeurt.

We zaten om 11.30 al aan koffie bij de foodcorner op Schiphol.

De vlucht naar Frankfurt had ca 15 minuten vertraging, maar verliep verder zonder incidenten. Het zou ook wat zijn geweest bij een vlucht van nog geen 45 minuten.

In Frankfurt was het een hele tippel om naar de vertrekhal C te gaan. We moesten hier eerst door de douane en daarna weer opnieuw door de beveiliging.

Bij ons Joan ging er een alarm af,mogelijk door de pin in haar voet, toen ze door het poortje liep, en ze werd gefouilleerd. In mijn rugzak werd verdachte elektronica gevonden  waarop we met een beveiligingsbeambte naar een apart lokaal moesten om onze complete handbagage elektronisch op springstoffen te laten controleren. Het bleek overigens te gaan om de e'dentifier van de bank. Als klap op de vuurpijl moest er op het laatste moment een nieuw vliegtuig gecharterd worden omdat er aan ons toestel technische gebreken waren geconstateerd. Uiteindelijk zijn we met 1,5 uur vertraging vanaf Frankfurt vertrokken richting Hong Kong.