Regen, regen en nog eens regen

3 november 2011 - Casablanca, Marokko

Hallo reisgenoten,

Vanmorgen vroeg uit de veren, want we moesten al om 07.30 in de bus zitten voor de laatste etappe naar Casablanca. Het was druilerig weer, dus het afscheid van Essaouira viel niet zo zwaar.

Bij de eerste stop in Safi stopten we bij een pottenbakkerij, die helaas gesloten was, maar we hebben hier koffie gedronken en nog in wat winkeltjes rondgekeken en door de medina gewandeld.

Hierna doorgereden naar het plaatsje El Jadida, waar we naar een onderaards waterreservoir zij gaan kijken. Het was intussen opgehouden met zachtjes regenen dus iedereen rende van de bus naar dit reservoir “Cisterne Portugaise”. Hier hebben we een leuke rondleiding gehad en hebben we leuke plaatjes kunnen maken. Hier hebben we ook de lunch gebruikt. We konden eventueel nog een paar uur in dit stadje rondkijken omdat het diverse bezienswaardigheden herbergt, maar het weer was zo slecht geworden dat iedereen zo snel mogelijk door wilde naar Casablanca.

In Casablanca zijn we doorgereden naar de Hassan II moskee om deze van buiten te bekijken, maar ook hier is niet veel van terecht gekomen omdat de regen met bakken uit de hemel kwam. We zijn doorweekt in de bus gestapt en naar het hotel gereden en hebben ons daar wat opgefrist.

We zijn samen met Peter en Marjo langs de boulevard in een leuk restaurant wat gaan eten, waarbij we even later gezelschap kregen van onze twee Belgische dames en Janneke. We hebben in dit restaurant van onze laatste dirhams nog wat na zitten borrelen en zijn om ca. 23.00 uur gaan slapen.

Groetjes van de twee uit

Casablanca