Te Puia Natural Thermal Valley

2 maart 2019 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

Rotorua, 2 maart 2019

Goede avond volgers van ons reisdagboek,

Ook vandaag stond in het teken van geothermische activiteit. We hebben het Te Puia Natural Thermal Valley bezocht. Aangezien dit park slecht ca 3 km van ons “hotel” af was zijn we de dag rustig opgestart. Desondanks waren we toch al om 10.00 uur op de plaats van bestemming.

De grootste attractie van het park was de Pohutu Geyser en de Prince of Whales Feathers Geyser. Verder waren er in het park diverse hete modderpoelen en stomende kraters. Ook hebben we een traditionele Maori show bijgewoond.

Na het bezoek aan het park, wilden we nog naar het Redwoods Forest, maar toen bleek dat de auto niet wilde starten. De papieren voor de wegenwacht lagen uiteraard in het hotel. Gelukkig was een Nederlander zo vriendelijk om mij even naar ons hotel te brengen voor de papieren.

Tijdens mijn afwezigheid was er een medewerker van het park zo vriendelijk om de auto met startkabels te starten, waarna we naar de dichtbij zijnde Toyotagarage zijn gereden. Daar hebben verkoopmedewerkers de wegenwacht gebeld die ons vooruit hebben geholpen.

We zijn uiteindelijk nog wel bij de Redwoods beland, maar het was te laat geworden om er nog een flinke wandeling te maken. Toch wel even de sfeer kunnen proeven.

We hebben vandaag 16 km gereden.

Groetjes van

Vier globetrotters in Auckland

1. Ton en lenny:
    2 maart 2019
    Wat lijkt het ons mooi daar met al die geisers en stomende modderpoelen, we genieten volop van jullie verhalen,hopelijk is de auto weer oké. Gr wij😃😄🙄
  2. Anne-marie:
    2 maart 2019
    Pfffff eindelijk op jullie site. Klinkt goed globetrotters. Lekker genieten! Vanuit Tilburg alaaaaf!!!