Puerto Madryn

11 november 2008 - Puerto Madryn, Argentinië

Eindelijk weer een gelegenheid om het reisverslag bij te werken. We hebben op zondag 9 november en maandag 10 november twee lange reisdagen gehad, waarbij we toch wel van het landschap hebben kunnen genieten. Hierbij o.a. ook een waterval bezocht waarlangs ook een kruisweg was uitgezet. De route die we reden deed ons erg denken aan het noorden van ArgentiniëEindelijk weer een gelegenheid om het reisverslag bij te werken.We hebben op zondag 9 november en maandag 10 november twee lange reisdagen gehad, waarbij we toch wel van het landschap hebben kunnen genieten. Hierbij o.a. ook een waterval bezocht waarlangs ook een kruisweg was uitgezet. De route die we reden deed ons erg denken aan het noorden van Argentinie en zelfs aan Bryce canyon in de usa. Vandaag hebben we een van de hoogtepunten van deze rondreis gehad. We zijn vanmorgen om 04.30 uur opgestaan om walvissen te gaan spotten. Om 08.00 uur vertrok de boot waarmee alleen onze groep de oceaan op ging om de walvissen te bewonderen. We zijn ze zo dicht kunnen benaderen dat je ze bijna aan kon raken. We hebben er zeker een stuk of vijftien gezien, waaronder enkele baby´s met hun moeder. deze baby´s zijn overigens ca 5 ton zwaar en drinken per dag ca 500 liter melk. Een van de medereizigers heeft het zogen met een onderwatercamera kunnen filmen. We hebben echt een geweldige tijd aan boord gehad. Daarna zijn we nog naar een plaats gevaren waar zeeolifanten voorkwamen. Hiervan geweldige foto´s kunnen maken. Na het ontschepen hebben we nog een wandeling door het natuurpark Península Valdés gemaakt waarbij we o.a. een gordeldier, een geweldig grote spin en diverse Pampashazen hebben kunnen spotten.

Groetjes van de twee uit Pategonie en zelfs aan Bryce canyon in de usa. Vandaag hebben we een van de hoogtepunten van deze rondreis gehad. We zijn vanmorgen om 04.30 uur opgestaan om walvissen te gaan spotten. Om 08.00 uur vertrok de boot waarmee alleen onze groep de oceaan op ging om de walvissen te bewonderen. We zijn ze zo dicht kunnen benaderen dat je ze bijna aan kon raken. We hebben er zeker een stuk of vijftien gezien, waaronder enkele baby´s met hun moeder. deze baby´s zijn overigens ca 5 ton zwaar en drinken per dag ca 500 liter melk. Een van de medereizigers heeft het zogen met een onderwatercamera kunnen filmen. We hebben echt een geweldige tijd aan boord gehad. Daarna zijn we nog naar een plaats gevaren waar zeeolifanten voorkwamen. Hiervan geweldige foto´s kunnen maken. Na het ontschepen hebben we nog een wandeling door het natuurpark Península Valdés gemaakt waarbij we o.a. een gordeldier, een geweldig grote spin en diverse Pampashazen hebben kunnen spotten.

Groetjes van de twee uit Pategonie