Opweg naar Quarzazate

16 oktober 2011 - Ouarzazate, Marokko

Hallo reisgenoten,

Vandaag extra vroeg uit de veren gemoeten voor de tocht naar Quarzazate. Om 06.15 ging de wekker, waarna we na het ontbijt in de bus zijn gestapt. De eerste stop was bij Boumalne du Dadès, waar we van een erg mooi uitzicht over de vallei hebben kunnen genieten. Hierna zijn we de Dadèskloof ingereden om naar speciale rotsformaties te gaan kijken welke ook wel “apenvingers” worden genoemd.

De volgende stop was op de route van de duizend kasba’s bij de mooiste Kasbah van Marokko, waar ook diverse films zijn opgenomen. Bij deze Kasbah van Amerdihil hebben we een rondleiding gehad van ca. 1 uur. Hier erg mooie foto’s kunnen nemen.

Na deze stop zijn we doorgereden naar een restaurant in the middle off nowhere waar we heerlijk hebben kunnen lunchen. Het restaurant lag midden in een natuurgebied. Op verzoek was iedereen even muisstil en iedereen heeft genoten van de stilte.

Na de lunch was het ca. ½ uur naar het hotel, waar we nog enkele uren aan het zwembad hebben geluierd, alvorens met Marjo, Peter, Huib en Janneke in het centrum te gaan eten. Na het eten hebben we nog even op het centrale plein een terrasje genomen alvorens met zessen in 1 taxi terug naar het hotel te gaan. (met twee op de stoel naast de chauffeur en met 4 op de achterbank)

Groetjes van de twee uit

Quarzazate