Olinda en Recife

22 maart 2014 - Recife, Brazilië

Costa Fascinosa, 22 maart 2014,

Goede middag volgers van ons reisdagboek,

Vandaag was de laatste mogelijkheid om aan land te gaan in Brazilië alvorens de grote oversteek naar Europa te maken. We hebben hier uiteraard gebruik van gemaakt en zijn vroeg gaan ontbijten , zodat we om 09.00 uur aan land konden.

We hebben samen met 6 andere Nederlanders, een Belgisch echtpaar en een Duits echtpaar aan land een excursie geboekt naar Olinda en Recife. Vooral Olinda was erg mooi, met oude kleurrijke huisjes, een oud klooster en een erg mooie kerk met een bijzonder altaar. Dit altaar is een tijd lang uitgeleend aan het Guggenheim museum in New York. Een hele operatie omdat het nu niet bepaald een klein altaar is.
Na het bezoek aan Olinda hebben we nog het strand bezocht van Recife, zijn we losgelaten in een gevangenis, wat omgebouwd is tot een winkelcentrum waar veel kleine boetiekjes in gevestigd zijn.

Hierna nog een korte rondrit door Recife gemaakt, waarbij we niet al te veel fotostops meer hebben gemaakt omdat het was gaan regenen.

We waren om ca. 13.30 weer terug aan boord om te lunchen en daarna wat te gaan zonnen (je leest het goed) op het achterdek.

De avond hebben we zoals inmiddels gebruikelijk weer rond de dansvloer doorgebracht met een inmiddels redelijk vast groepje van 8 personen.

Ook nu was het weer 01.30 uur alvorens we onze hut hebben opgezocht.

Groetjes van twee genietende cruisers.