Oamaru

15 maart 2019 - Oamaru, Nieuw-Zeeland

Oamaru, 15 maart 2019

Goede avond volgers van ons reisdagboek,

We zijn vandaag weer. met uitzondering van een koffiestop, direct naar onze volgende bestemming gereden. We zijn hier rond 12.45 aangekomen en hadden weer het geluk dat we direct in konden checken.

Hierna zijn we met de auto naar het centrum gereden, waar we een leuke wandeling door het centrum hebben gemaakt. Oamaru heeft de meeste beschermde gebouwen van Nieuw Zeeland.  Hier waren inderdaad enkele mooie gebouwen bij.

Het hoofddoel van ons bezoek is echter het spotten van Pinguins. Hiervoor bij de plaatselijke VVV kaarten gekocht, waarna we de plaats waar ze bij schemering aan land gaan zijn gaan verkennen.

We zijn door het havengebied met veel originele winkeltjes terug gewandeld naar het centrum waar we erg vroeg zijn gaan dineren in een erg leuk restaurantje omdat we om 19.45 werden verwacht bij het spotten van de pinguins. Hier werd uiteraard ook stilgestaan bij de aanslag in Christchurch.

Het was erg leuk om ze te zien, Ze kwamen tussen 20.15 uur en 21.45 uur in drie groepen aan land en we hebben er in totaal 79 gezien. Als toetje hebben we vandaag ook weer een aantal pelsrobben kunnen spotten.

Vooral vanavond heeft het weer ons in de steek gelaten, maar gelukkig zaten we bij het spotten van de pinguins op een overdekte tribune.

We hebben vandaag 255 km gereden.

Groetjes van

Vier globetrotters in Oamura.

1. Bertie:
    15 maart 2019
    Herkenbare plaatjes! Oamaru was voor ons een geweldig mooie verrassing; voor jullie ook zo te lezen. :-) En dan de pinguins aan land zien komen daar is toch erg bijzonder! Fijn dat het jullie goed gaat, en voor morgen alvast een goede reis naar Wanaka gewenst.
  2. Walter Tonny:
    15 maart 2019
    Leuk zeg die vreemde pinguins, die hebben wij
    daar niet gezien. haha