Nara (vroeger hoofdstad van Japan)

16 november 2010 - Kyoto, Japan

Goede avond reisgenoten,

Vandaag hadden we echt een vrije dag. Geen excursie geboekt en dus uit kunnen slapen. Nu ja….. uitslapen was er niet bij want we hadden afgesproken om met Bert en Greet (en de rest van het reisgezelschap) naar Nara te gaan. Dit betekende dat we om 08.40 uur het hotel verlieten om met de trein naar de vroegere hoofdstad van Japan te vertrekken (van 710 tot 794).

De belangrijkste bezienswaardigheden van deze stad zijn twee tempels, te weten: de Kofuki-ji tempel en de Todai-ji tempel. Deze laatste tempel is het grootste houten gebouw ter wereld, en herbergt een bronzen Boeddha van 16 meter hoog.

De wandeling vanaf het station in Nara naar de twee tempels liep voor het grootste deel door een prachtig aangelegd park met uiteraard weer de nodige mooie herfstkleuren. Ook het weer was ons vandaag weer erg goed gezind met een vrijwel wolkenloze hemel en temperaturen tot ca 18 gr.

Na het bezoek aan de tempels en het park zijn we weer met de bekende groep van 7 ergens in een arcade gaan lunchen, waarbij we de groep moesten splitsen in een damestafel en een herentafel.
We hebben hier allemaal een heerlijke lunch genuttigd.

Om 15.25 uur hebben we de trein terug genomen naar Kyoto. Wij zijn bij het centraal station uitgestapt en hebben bij de Starbucks een heerlijke kop koffie met karamel gedronken, nog wat door de buurt gewandeld en daarna doorgegaan naar het hotel.

Om 19.00 uur gaan we nog een keer met de groep van 7 dineren, want morgen verlaten Bert en Greet de groep om nog enkele dagen op bezoek te gaan bij hun dochter die hier in Japan woont.

We hebben zoals jullie uit ons verslag kunnen lezen weer een heerlijke vakantiedag achter de rug.

Groetjes van de twee uit
Kyoto