Napier

4 maart 2019 - Napier, Nieuw-Zeeland

Napier, 4 maart 2019

Goede avond volgers van ons reisdagboek,

Aangezien het landschap hier wat anders was als we voorzien hadden, hebben we onze plannen , fietsen, gelaten voor wat ze waren. We zijn rond 10 uur naar de plaatselijke VVV gewandeld, waar het extra druk was omdat er 3 cruiseschepen in de haven lagen.

Het Art Deco Instituut had hierdoor extra activiteiten georganiseerd. Er liepen diverse dames en heren rond in de klederdracht uit de jaren 30. Ook stonden er diverse oldtimers klaar om de vakantiegangers rond te rijden tegen een billijke vergoeding.

We hebben een leuke wandeling gemaakt over de boulevard en op een terrasje bij een kopje Flat en White van het zonnetje zitten genieten.

Om 16.30 uur hebben we nog onder begeleiding van een gids een twee uur durende rondwandeling gemaakt door dit Art Deco plaatsje en daarbij uitleg gekregen over de vernielingen van de aardbeving van 1931 die een kracht van 7,9 op de schaal van Richter.

We hebben vandaag de auto gelaten voor wat hij is.