Milford Sound

20 maart 2019 - Te Anau, Nieuw-Zeeland

Te Anau, 20 maart 2019

Goede avond volgers van ons reisdagboek,

Vandaag stond in het teken van de Milford Sound. We werden om 08.00 uur bij ons hotel opgehaald door onze chauffeur/gids met een Mercedesbusje waar on totaal 18 personen in konden.

Na enkele mooie stops bij o.a. Mirror Lakes en hier kwam de blauwe lucht al goed tevoorschijn zodat de spiegelingen in het water erg mooi waren.

Om 10.50 uur arriveerden we bij de cruiseboot waarmee we 1 ¾ uur door de fjord zijn gevaren. Aan boord stond de lunch al klaar waarna we bovendeks zijn gegaan voor de mooie uitzichten over het fjord.

Direct nadat we aan dek waren werden we verrast door enkele dolfijnen die ons tegemoet gezwommen kwamen. Een toetje wat blijkbaar vrij uniek is.

We zijn helemaal door gevaren tot de Tasman Zee en via enkele spectaculaire watervallen terug gegaan naar de aanlegsteiger.

Onze gids stond alweer op ons te wachten en heeft ons weer via enkele uitzichtpunten en enkele korte wandelingen terug gebracht naar ons hotel waar om ongeveer 16.15 arriveerden.

We hebben weer een geweldige dag gehad, waarbij ook nu de weergoden ons goed gezind waren.

De zandvliegjes hebben vandaag weer goed hun best gedaan. We hebben wel spray gekocht, maar niet gebruikt. Stom, stom, stom.

We hebben vandaag de auto laten staan.

Groetjes van

Vier globetrotters in Te Anau

1. Mia:
    Prachtig!!
  2. Bertie:
    Wederom een mooie dag! 😀
  3. Ton en lenny:
    20 maart 2019
    Wat een schitterende foto's dat is echt genieten🦈🤗
  4. Walter Tonny:
    20 maart 2019
    Wow mooie foto's en prachtig weer en te bedenken dat daar 6meter water valt per jaar
    als ik het goed heb.
  5. Giel en ilona:
    20 maart 2019
    Hele mooie foto's. Wat een prachtige natuur daar zeg!
  6. Marjo Somers:
    20 maart 2019
    Heel mooi en veel prachtige foto’s!
  7. Wil:
    20 maart 2019
    Dit is volgens mij een vakantie om nooit te vergeten elke dag feest om in die mooie natuur te vertoeven.gr Maria en Wil
  8. P.J.M Cooijman:
    21 maart 2019
    Ziet er weer prachtig uit al die foto's zeg.